Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Stanowiska pracy zlokalizowane w pomieszczeniach biurowych na II lub VII piętrze budynku przy ul. Powstańców 41A. Budynek Urzędu wyposażony jest w windy osobowe oraz pomieszczenia sanitarne dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością. Wejście do Urzędu wyposażone w podjazd. Praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera powyżej 4 godzin dziennie. Obsługa urządzeń wielofunkcyjnych (np. drukarka, ksero, fax). Konieczność prowadzenia rozmów telefonicznych. Permanentna obsługa klientów indywidualnych (celem udzielania informacji), kontakty zewnętrzne z Ośrodkami Pomocy Społecznej, Urzędami Gmin/ Miast/ ZUS, właściwymi instytucjami zagranicznymi (celem realizacji spraw, przekazania i uzyskania wyjaśnień), Ministerstwem Rodziny i Polityki Społecznej (celem konsultacji, udzielenia lub uzyskania wyjaśnień). Zagrożenie korupcją.
Zakres zadań
- Wprowadza dane do bazy danych za pomocą licencjonowanego programu komputerowego do obsługi świadczeń rodzinnych i świadczenia wychowawczego celem właściwego opracowywania sprawozdań z zakresu koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego.
- Analizuje przyjmowaną korespondencję celem weryfikacji czy dot. ona koordynacji w zakresie świadczeń oraz jej właściwego rozdziału do poszczególnych pracowników Oddziału.
- Udziela klientom informacji oraz wyjaśnień na temat dokumentacji w sprawach z zakresu koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego.
- Przygotowuje projekty korespondencji z innymi krajami Unii Europejskiej (UE), Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), Konfederacji Szwajcarskiej i Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej dot. świadczeń (m.in. na formularzach SED za pośrednictwem EESSI).
- Przygotowuje projekty korespondencji z instytucjami krajowymi celem zapewnienia właściwej wymiany informacji dotyczących uprawnień do świadczeń.
- Przygotowuje projekty wewnętrznych sprawozdań, raportów, ocen, analiz oraz bieżących informacji celem przekazania ich kierownikowi Oddziału oraz kierownictwu Wydziału Rodziny i Polityki Społecznej odpowiedzialnym za zapewnienie nadzoru nad zadaniami Wojewody dot. koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego.
- Weryfikuje prowadzoną w programie komputerowym do obsługi świadczeń rodzinnych i świadczenia wychowawczego dokumentację, w tym decyzje celem właściwej realizacji spraw.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe- znajomość ustaw: o świadczeniach rodzinnych, o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci
- znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
- znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym
- umiejętność obsługi komputera (MS Office) na poziomie średniozaawansowanym
- organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, komunikacja, współpraca
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- znajomość ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”
- znajomość Rozporządzenia Parlamentu europejskiego i Rady (WE) nr 883/2004 w sprawie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego (tytuł I, II, III – rozdział 8 oraz tytuł V)
- orientacja na klienta, myślenie analityczne