Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Stanowisko pracy zlokalizowane w pomieszczeniach biurowych na II piętrze w siedzibie Urzędu przy ul. Jagiellońskiej 25. Budynek Urzędu wyposażony jest w windy osobowe oraz pomieszczenia sanitarne dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wejście do Urzędu wyposażone w podjazd (od strony ul. Reymonta). Praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera powyżej 4 godzin dziennie. Obsługa urządzeń wielofunkcyjnych (np. drukarka, skaner). Konieczność prowadzenia rozmów telefonicznych.
Kontakty zewnętrzne z klientami indywidualnymi w celu przyjęcia wniosku o wydanie paszportu lub paszportu tymczasowego, wydania spersonalizowanego dokumentu. Zagrożenie korupcją. Wydłużone godziny obsługi klienta we wtorki od 7:30 do 18:00, od 2015 r. w związku z wprowadzeniem Pakietu Obywatelskiego Wojewody Śląskiego obsługa paszportowa prowadzona jest także w tzw. „soboty paszportowe”.
Zakres zadań
- Prowadzi postępowania administracyjne celem przygotowania i wydania decyzji odmawiającej wydania dokumentu paszportowego.
- Prowadzi postępowania wyjaśniające w stosunku do wniosków paszportowych złożonych osobiście lub przez Internet w Oddziale Paszportowym oraz w punktach paszportowych podległych Oddziałowi celem podjęcia pozytywnych rozstrzygnięć o wydaniu dokumentu paszportowego.
- Prowadzi kompleksową obsługę paszportową - przyjmuje wnioski paszportowe i wydaje dokumenty paszportowe obywatelom.
- Kontroluje dokument paszportowy przed wydaniem go wnioskodawcy, pod kątem spersonalizowanych danych osobowych oraz jakości zapisanych w mikroprocesorze danych biometrycznych.
- Personalizuje paszporty tymczasowe.
- Przetwarza dane gromadzone w Rejestrze Dokumentów Paszportowych (RDP) celem aktualizacji danych paszportowych obywateli ubiegających się o wydanie dokumentu paszportowego.
- Przyjmuje wpłaty bezgotówkowe (opłaty za wydanie paszportu).
- Prowadzi sprawy dotyczące przygotowania polecenia zwrotu opłat i nadpłat paszportowych.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok i 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w administracji publicznej na stanowiskach urzędniczych
- znajomość ustawy o dokumentach paszportowych wraz z aktami wykonawczymi do ustawy
- znajomość ustaw o: obywatelstwie polskim, ewidencji ludności, dowodach osobistych
- organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego, Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego (Tytuł II. Pokrewieństwo i powinowactwo, Tytuł III. Opieka i kuratela)
- orientacja na klienta, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych