Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Katowice
Ogłoszenie o naborze Nr 145753

Warunki pracy

Stanowisko pracy zlokalizowane w pomieszczeniach biurowych na II piętrze w siedzibie Urzędu przy ul. Jagiellońskiej 25. Budynek Urzędu wyposażony jest w windy osobowe oraz pomieszczenia sanitarne dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wejście do Urzędu wyposażone w podjazd (od strony ul. Reymonta). Praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera powyżej 4 godzin dziennie. Obsługa urządzeń wielofunkcyjnych (np. drukarka, skaner). Konieczność prowadzenia rozmów telefonicznych.


Kontakty zewnętrzne z klientami indywidualnymi w celu przyjęcia wniosku o wydanie paszportu lub paszportu tymczasowego, wydania spersonalizowanego dokumentu. Zagrożenie korupcją. Wydłużone godziny obsługi klienta we wtorki od 7:30 do 18:00, od 2015 r. w związku z wprowadzeniem Pakietu Obywatelskiego Wojewody Śląskiego obsługa paszportowa prowadzona jest także w tzw. „soboty paszportowe”.

Zakres zadań

  • Prowadzi postępowania administracyjne celem przygotowania i wydania decyzji odmawiającej wydania dokumentu paszportowego.
  • Prowadzi postępowania wyjaśniające w stosunku do wniosków paszportowych złożonych osobiście lub przez Internet w Oddziale Paszportowym oraz w punktach paszportowych podległych Oddziałowi celem podjęcia pozytywnych rozstrzygnięć o wydaniu dokumentu paszportowego.
  • Prowadzi kompleksową obsługę paszportową - przyjmuje wnioski paszportowe i wydaje dokumenty paszportowe obywatelom.
  • Kontroluje dokument paszportowy przed wydaniem go wnioskodawcy, pod kątem spersonalizowanych danych osobowych oraz jakości zapisanych w mikroprocesorze danych biometrycznych.
  • Personalizuje paszporty tymczasowe.
  • Przetwarza dane gromadzone w Rejestrze Dokumentów Paszportowych (RDP) celem aktualizacji danych paszportowych obywateli ubiegających się o wydanie dokumentu paszportowego.
  • Przyjmuje wpłaty bezgotówkowe (opłaty za wydanie paszportu).
  • Prowadzi sprawy dotyczące przygotowania polecenia zwrotu opłat i nadpłat paszportowych.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok i 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w administracji publicznej na stanowiskach urzędniczych
  • znajomość ustawy o dokumentach paszportowych wraz z aktami wykonawczymi do ustawy
  • znajomość ustaw o: obywatelstwie polskim, ewidencji ludności, dowodach osobistych
  • organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja
  • w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego, Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego (Tytuł II. Pokrewieństwo i powinowactwo, Tytuł III. Opieka i kuratela)
  • orientacja na klienta, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych

Najnowsze oferty pracy:

Więcej ofert pracy