szczegóły: www.bip.pyskowice.pl w zakładce: Urząd/Nabór na stanowiska urzędnicze/dokumenty do pobraniaWykształcenie wyższe.2. Prawo jazdy kat. B.3. Znajomość regulacji prawnych z zakresu niżej wymienionych aktów prawnych:1) Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1465 ze zm.),2) Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 647 z późn. zm.),3) Uchwała Nr VI/62/8/2023 Sejmiku Województwa Śląskiego z dnia 20 listopada 2023r. w sprawie przyjęcia aktualizacji Programu ochrony powietrza dla województwa śląskiego przyjętego uchwałą Nr VI/21/12/2020 Sejmiku Województwa Śląskiego z dnia 22 czerwca 2020 roku (Dziennik Urzędowy Województwa Śląskiego z 2023 r. poz. 8625),4) Uchwała Nr V/36/1/2017 Sejmiku Województwa Śląskiego z dnia 7 kwietnia 2017 r. w sprawie wprowadzenia na obszarze województwa śląskiego ograniczeń w zakresie eksploatacji instalacji, w których następuje spalanie paliw (Dziennik Urzędowy Województwa Śląskiego z 2017 poz. 2624).4. Nieposzlakowana opinia.5. Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.6. Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślnie przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.7. Obywatelstwo polskie albo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej lub państwa, któremu na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, znajomość języka polskiego potwierdzona odpowiednim dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej.Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:1. Wsparcie realizacji Programu ochrony powietrza i uchwały antysmogowej dla województwa śląskiego.2. Inicjowanie działań i inwestycji służących poprawie jakości powietrza oraz ograniczeniu emisji gazów cieplarnianych.3. Wsparcie mieszkańców gminy w zakresie pozyskiwania dotacji do wymiany źródła ciepła i/lub podniesienia efektywności energetycznej budynku.4. Prowadzenie edukacji mieszkańców w zakresie poprawy jakości powietrza.5. Pozyskiwanie zewnętrznego wsparcia finansowego dla gminy na realizację działań mających na celu poprawę jakości powietrza.
Wymagania konieczne:Zawód: Pozostali specjaliści do spraw ochrony środowiska
Wykształcenie: wyższe (w tym licencjat), techniczne
Uprawnienia: Prawo jazdy kat. B
Uprawnienia: obsługa pakietu MS OFFICE - EXCEL, WORD
Wymagania inne:Wymagania dodatkowe:1. Wykształcenie wyższe o kierunku: ochrona środowiska, energetyka.2. Doświadczenie przy opracowywaniu, aktualizacji bądź realizacji gminnych strategii służących poprawie jakości powietrza zawartych w: programie ograniczenia niskiej emisji (PONE), planie gospodarki niskoemisyjnej (PGN) oraz planie zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe.3. Doświadczenie w zakresie pozyskiwania zewnętrznego wsparcia finansowego.4. Doświadczenie przy realizacji projektów współfinansowanych ze środków UE.5. Znajomość ogólnej sytuacji dot. środowiska i stanu jakości powietrza (w regionie i w kraju).6. Umiejętność obsługi komputera w zakresie pakietu MS Office.
Miejsce pracy:Pyskowice
Rodzaj umowy:Umowa o pracę na czas określony
Wynagrodzenie brutto:od 2 700 do 2 750 PLN
Opis wynagrodzenia:brutto