Wyższy Urząd Górniczy w Katowicach
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Starszy inspektor
Miejsce pracy: Katowice
Ogłoszenie o naborze Nr 144652

Warunki pracy

 



  • wysiłek fizyczny związany z przemieszczaniem akt i dokumentacji, w tym umieszczonych w szafach z koniecznością użycia drabiny,
  • częsty i bezpośredni kontakt z klientem zewnętrznym,
  • duże obciążenie narządu wzroku związane z pracą przy monitorach komputerowych,
  • praca przy komputerze w pozycji siedzącej wymagająca wysiłku statycznego,
  • częsty i bezpośredni kontakt z klientem zewnętrznym.

W budynku urzędu znajdują się między innymi: udogodnienia dla osób niewidomych i słabowidzących - kontrastowe oznakowania, beacon systemu YourWay, oznakowania pomieszczeń z możliwością głosowego odczytu, dla osób mających problemy ze słuchem - przenośna pętla indukcyjna, można również skorzystać z usługi tłumacza polskiego języka migowego online.


Wejście do budynku urzędu oraz komunikacja pomiędzy kondygnacjami, odbywa się wyłącznie po schodach, brak udogodnień dla osób mających trudności w poruszaniu się, szczególnie dla osób poruszających się na wózkach.

Zakres zadań

  • Odbiera przesyłki wpływające do urzędu m.in. bezpośrednio, za pośrednictwem skrytki pocztowej, za pomocą skrzynki poczty elektronicznej oraz e-PUAP, a także odbiera przesyłki przyjęte spoza urzędu bezpośrednio, a następnie rejestruje wpływ przesyłki w systemie elektronicznego zarządzania dokumentacją oraz przekazuje przesyłki do właściwych sekretariatów bądź bezpośrednio do adresatów w celu zapewnienia właściwego obiegu dokumentów w jednostce.
  • Sprawdza prawidłowość pisma przekazanego przez sekretariaty do wysyłki pod kątem wymagań ujętych w instrukcji kancelaryjnej, odnotowuje w systemie sposób wysłania przesyłki, a także uzupełnia inne konieczne dane do wysyłki, jeśli nie zostały dodane przez adresata bądź prowadzącego sprawę, a następnie przekazuje przesyłkę adresatom bądź dostawcom usługi pocztowej lub kurierskiej w celu właściwego i terminowego dokonania wysyłki.
  • Rejestruje w systemie elektronicznego zarządzania dokumentacją dokumenty wysyłane lub przekazywane innej komórce lub innemu urzędowi górniczemu na nośniku papierowym lub w postaci elektronicznej w celu prawidłowego prowadzenia rejestru przesyłek wychodzących.
  • Przyjmuje od dyspozytorów informację o niebezpiecznym zdarzeniu, wypadku lub zgonie naturalnym, o których mowa w ustawie Prawo geologiczne i górnicze oraz faksów w celu zarejestrowania w systemie elektronicznego zarządzania dokumentacją i nadania sprawie biegu.
  • Współuczestniczy w planowaniu wydatków związanych z dokonywaniem na rzecz urzędów górniczych dostaw i usług, współuczestniczy w przygotowaniu i prowadzeniu postępowań o udzielenie zamówienia publicznego bądź postępowań o dokonanie wydatku publicznego w zakresie zadań wykonywanych na stanowisku oraz współuczestniczy w realizacji zawartych umów/ zamówień w celu zabezpieczenia należytego funkcjonowania urzędów górniczych oraz celowego, oszczędnego i racjonalnego wydatkowania środków publicznych.
  • Współuczestniczy w przygotowaniu założeń do projektów aktów wewnętrznych w celu usprawnienia organizacji pracy komórki w zakresie zadań realizowanych na stanowisku, współuczestniczy w procesie opiniowania aktów prawnych w celu przedstawienia stanowiska merytorycznego komórki.
  • Gromadzi, przechowuje i przygotowuje do archiwum zakładowego dokumentację sporządzoną na stanowisku pracy w celu zapewnienia właściwego obiegu dokumentów, ich archiwizacji i zapewnienia sprawnego funkcjonowania komórki.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: średnie
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego (powyżej) w obsłudze kancelaryjnej lub w obsłudze biura/sekretariatu
  • Znajomość prawa zamówień publicznych w szczególności w zakresie sporządzania opisu przedmiotu zamówienia oraz szacowania jego wartości.
  • Znajomość ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
  • Ogólna znajomość ustawy o służbie cywilnej.
  • Ogólna wiedza na temat funkcjonowania administracji publicznej.
  • Umiejętność obsługi komputera w zakresie edytora tekstu, arkusza kalkulacyjnego, poczty elektronicznej i Internetu.
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeżeli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Skuteczna komunikacja
  • Organizacja pracy własnej.
  • Pozytywne podejście do klienta.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego albo obywatelstwa innego państwa Unii Europejskiej albo obywatelstwa innego państwa, którego obywatele na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego posiadają prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

Najnowsze oferty pracy:

Więcej ofert pracy